Thursday, January 28, 2010

apa dah jadi...?

apa yang dicari dan di dikehendaki depa2 ni..? semalam dua buah masjid kt KL ni jadi mangsa terbaru provokasi bila ada pihak tertentu yang cuba nk memporak perandakn hubungan kaum kt negara kita.. aku sebagai melayu dan yang beragama islam ni mmg betol2 sentap ngan menda2 cenggini..

manakn tidaknya, KEPALA BABI boleh depa letakkn kt perkarangan masjid yang jadi tempat kita buat ibadat.. kalo ikutkn hati mmg wajib fisabilillah la.. tapi boleh kah??? nk ke aku pun sama di bawa arus depa..?? mmg tu pun tujuan depa ni..

bg mendapatkn pandangan2 dari kawan tentang isu sensetip ni, td aku adala bborak ngan beberapa org rakan ttg isu ni, mmg suma x bpuas ati dgn apa yg dah tjadi.. ada yg btol2 emo dan sanggup fisabilillah.. tp tu bkn pnyelesaian.. menda ni akan jadi lebih keruh lg ada la.. nak ke kita jadi mcm peristiwa 13 mei dlu?? nk ke kita dlm keadaan darurat..?? seronok ke bila apa yg biasa kita buat hari2 x boleh kita buat..?? mmg aku sendiri pun xdak lagi masa peristiwa berdarah tu tjadi, tp aku boleh gambarkn keadaan tu dr cerita2 yg d dengar dr org2 lama.. bukan senang! semua org dok dlm ketakutan..

aku cukup hairan dan tekilan betol dengan si bangang keparat negara ni.. tak ke diorg ni jadikan sejarah tu pedoman utk kita tak ulangi kesilapan dlu..? yg pasti diorg ni mmg bkn yg baca sejarah takpun mmg tak g sekolah kot.. bukan senang atok nenek aku dlu nk jadikn malaysia macam skrg ni, depa senang2 nk hancurkan.. ni la bila mana manusia ni buat keputusan bkn betunjangkn akal fikiran yg waras..

meh kita sama2 berdoa moga agama dan bangsa kita di lindungi olehNya dan yang paling penting sekali aku harap supaya semua bertenang dalam perkara ni.. jgn la kita terburu2 buat keputusan yg boleh mnyebabkn kita hilang pertimbangan kewarasan.. dlm keadaan macam ni, pasti ada yg akan melatah.. rasional la sket.. bukan nya kita mengalah.. dan bukan jugak kita kalah.. jgn dibenarkn benda yg tak benar.. sebagai internet user ni jgn plak kita percaya bulat dgn apa yg ttulis kt sini.. ada mata pandang, ada telinga dengar, ada otak guna..


acoi kata:
mengalah tu bkn tanda kita kalah..

5 comments:

  1. tak elok fight2 ok :)
    jgn la jd benda buruk..tak sanggup nk tgk baby kite menderita mcm org dulu2..huhu

    ReplyDelete
  2. inilah yg jadik jika otak letak kat lutut..renung2 kan...

    ReplyDelete
  3. x patut...x patut..... :(
    orang yang buat macam tu patut sedar akan akibat perbuatan diorang tu.. jangan sebab nila setitik rosak susu sebelanga.. jangan sebab golongan minoriti nie, habis rosak perpaduan satu malaysia..

    ReplyDelete
  4. hmm..ntah ler..
    kalo nak komen over dose...bahaya gak..silap2 tak pasal2 masuk ISA.
    Hmm..akak ni berkobar2 nak bagi pendapat gak. Tp entah ler. Rasanya macam tak tersusun aje ayat2 tu, hmm

    ReplyDelete
  5. sabar,jangan cepat melatah...........

    ReplyDelete