Thursday, December 10, 2009

mau jadi kaya?

hah! pulak dah..
nk tau cara mudah dapat duit? klu dah mudah tu kita mesti lg mau mudah bab2 duit ni.. bila plak ada testimoni org2 yg berjaya kira kita pun apa kurangnya klu nk di bandingkn dgn si anu tu.. tgk plak si anu tu dah tukar kereta baru, brg kemas bini penuh smpai ke siku, dulu pipi kedut seribu dah licin gebu.. aduish! kena join gak ni..

aku xnk komen pasal kelompok2 multi level atau lebih mesra dgn network marketing, pasal pada aku, bisnes MLM ni mmg salah satu cara yg terbukti berjaya, bkn setakat di m'sia saja tp di seluruh dunia.. menurut Donald Trump pun "andai dia di beri peluang kali kedua utk nk mmulakn bisnes, dia sendiri akan mmilih MLM sbg salah satu cara.. bkn calang2 org yg kata camtu, Donald Trump tu.. that's why, aku trust pada MLM.. tp jgn lupa, komitmen yg tinggi sgt di perlukan dlm bisnes ni.. kita bkn saja sbg marketer, tp kita jugak merangkap sbg pengurus sumber manusia.. haha.. klu story pasal MLM satu malam pun tak cukup.. aku pun pernah gak wt MLM ni satu ketika dulu, lebih kurang tiga ke empat tahun lepas, walaupun aku tak la berjaya tp byk gak ilmu yg aku dapat dan MLM ni..

klu aku ckp pak man telo, PLSB, swiss cash dan yg latest skali buluh emas.. ramai yg dah tau ni suma skim cepat kaya.. bila plak cerita pasal skim cepat kaya bangsa mana yg byk terlibat? dah tentu melayu la.. pasai apa melayu? pada aku la, xtau la pd org lain, aku sbg org melayu; org melayu ni klu boleh nk cara paling mudah nk dapat duit. payah skit xmau, seboleh2 nk celik2 je mata duit dah tunggu kt tepi bantal..
bercerita pasal skim cepat kaya ni, bknnya kita x penah dengar atau tengok sendiri kawan2 atau sedara mara yg tkena dgn skim cepat kaya, tp bila main ngan duit yg beriban2.. lupa semua tu.. yg penting poket terisi..
aku xtaula, aku ni mmg kureng sket bila ada org try nk attack aku ngan ayat2 skim cepat kaya ni.. x payah tunggu lama akan ku counter satu persatu.. mmg aku anti sket bab2 ni.. mmg bleh wt aku hangin sket.. tbaru ari aku d datangi oleh 2 org yg cuma nk approach aku ngan menda alah ni.. maka pukulan 3 DIMENSI la jwbnya.. punya la dia try nk convince aku, satu2 ayat dia kuarkn.. sembang jgn ckp la, kompom riban2.. sekali rokok paw aku gak.. last2 pasal dah bdesing telinga, aku ckp camni la bro, aku keje kat bank negara, pasal bro ckp suma dokumen ada dan menda ni mmg genuine, esok jom ikut saya ke bank negara kita bincang sana.. saya tunggu bro..

walawei.. dia sudah goyang la... haha.. mula la kuaq ayat tketaq2..
xpala, aku dah agak dah.. tuje ayat pukulan libas terbaik utk aku nk counter balik.. pusing punya pusing last2 blah camtu je..

pada kawan2 dan aku sendiri harap2 kita x tlibat dlm skim2 cepat kaya ni..
biar kita kurang beharta tp kaya budi bahasa..

bukan senang mau jadi senang..
bukan susah mau jadi susah..

acoi kata:
angkat kain di jemuran.. hari nk ujan..

2 comments:

  1. ye..ye...akak setuju sgt. Mmg org melayu yg suka sgt ngan SCK ni. Sebab...nak cepat kaya ler, kan. Amanah Saham mcm ASB takmo caya, simpan sket2 lama2 byk ler kalo tak dikeluarkan. Ni dorang lebih caya kat syarikat skim yg takde lesen tu lagi. Mmg ler skim cepat kaya..tp bukan org yg labur tu cepat kaya...tp tokey syarikat skim tu ler cepat kaya pasal menipu mangsa, kan??

    Kekadang kesian kat bangsa kita yg tak sedar mende ni. Kekadang akak rasa..kita ni kena sumpahan perkataan MELAYU tu sendiri. Me imbuhan kepada perkataan Layu..mintak dijauhkan ler..pasal kkdg akak pun takleh lari dari perangai2 buruk org Melayu ni, hehe..

    MLM pun bkn semua syarikat MLM bagus. Kena pandai pilih ler.

    Lagi satu..kalo kat pasaraya2 ada kaunter (sewa) yg buat promosi ntah apa2 produk tu..jgn ler dekat. Kalo dia ada pegang kad ke apa dan tunjukkan kat kita jgn ler sentuh. Sentuh tu aje..makna...bakal menjadi mangsa, hehe. Eii..takut ler!!

    ReplyDelete
  2. sapa yg tak mo cpt kaya..yer tak?aku pun nak cuba MLM ni tpi tu lah aku tak boleh nk bai fully komitment utk bnda niii...pasi tu lah aku tak kaya...wakakakka

    ReplyDelete