Monday, December 7, 2009

waktu terluang..

ujung minggu yg santai.. alhamdulillah ujung minggu lepas byk masa tluang.. dapat la berdating ngan isteriku itu.. hehe.. kekadang tu kesian gak nengok isteriku itu asyik ketinggalan d rumah dek kebizian aku.. tp bkn aku g meronggeng pun, kuar mencari rejeki.. klu ada masa tluang x lupa aku pd isteriku itu..

weekend baru ni, kitorg bdating kt tasik metropolitan kepong.. syok gak nengok org main lelayang.. last2 aku beli la satu, bukan apa, aritu aku mai ada la nengok sorg mamat ni main kemain nya susah nk bg naik lelayang dia.. aku rasa klu aku main ni, sat je dah ke langit.. dlu masa bebudak aku ni kira tera gak bab lelayang ni..

pasal mau tunjuk tera, aku beli la satu lelayang.. rege pun bepatutan la ngan material yg dia guna.. RM10 satu..
dalam hati: sat aku tunjuk skill main lelayang aku, payah sgt diorg nk bg naik.
(sekali, KEPALA PISANG hang syarul! lelayang aku x naik2..)

bikin malu btoi.. dlm keta otw ke tempat tu aku siap pongpang pongpang kt shana yg aku ni jaguh lelayang la.. sekali lelayang x naik2.. hahaha.. malunye....
ada la dekan sejam aku cuba melayangkn lelayang aku tu.. last2 aku giveup.. dlm dah give up tu tpikir gak apa nk goreng kt bini aku ni, dia dok tengok aku dr jauh smbil mkn makanan yg d bawanya..
mana bleh habaq aku x tera main.. td beria aku pongpang kt dia aku la jaguh lelayang masa kt kmpg.. hahaha..
emmm... dah ada idea dah!
aku pun bjalan la menuju ke dia..

shana: kenapa bang..?
aku: lelayang ni.. abg ingat cina jual tu tipu kot, mesti ada lelayang yg dia jual mmg xleh terbang, tengok la ramai yg xleh terbang..(test dlu tgk respon)
shana: ha'ah la.. sian syg tengok abg..
aku:(hehehe..dah selamat..) tula, kilang yg buat mesti ada errornye..

masa dah nk gerak tu, aku tengok kt blkg lelayang tu ada la tali x berikat, emmm.. ni ha syg, diorg x ikat tali ni.. patut la xleh terbang.. (dlm ati xkn dia nk ajak aku g ke padang tu dah.. hehehe)
shana: ha'ah.. patut la..
aku: xpa nnt kita g main lg ye.. ( xmau dah...! malu...!)

hehehe.. saje nk menulis kisah gurau senda sang suami kpd si isteri..
xde ape pun.. nk tengok feedback isteri je.. dengar ckp suami.. tq isteriku..

haa.. kpd sang suami suma jgn di praktik plak.. x sesuai kot..
bgurau tu sebahagian dr kemanisan rumah tangga..





3 comments:

  1. ooooo tipu erkkk
    tak kire kena repeat gak weken ni

    ReplyDelete
  2. layang tak NAIK takpe, jangan yang lain bang, muhahahaha

    ReplyDelete
  3. wakakakka...dah tak teror tu ckp jerlah..jgn lak belagak..

    ReplyDelete