Tuesday, November 24, 2009

adakah...?

adakah ini anugerah tuhan..?
penah ke kita ttanya,
adil kah allah bg aku rezeki ni..?
kenapa x d bg rezeki ni pd org lain..?





Tapi tula kita ni, manusia yg naif dan hanya tahu meminta dr nya, bila d beri rezeki x pula soalan cenggitu tkeluar dr kita..
Andai kata dugaan pulak yg tiba...

Ya'allah.. mengapa aku d duga begini..?
kenapa dugaan ni x d beri kpd org lain..?
kenapa aku..? kenapa tidak dia..?

Mmg kalau ttg rezeki kita xkn penah persoalkn keadilan allah..
yg akan kita persoalkn ttg dugaan yg kita terima..

aku bkn nk maksudkan sesiapa..aku pun cenggitu..
hanya merungut bila bertemu bala, tp bila rezeki yg aku jumpa hahaha la jwb nya..
mana adil yg nk kita persoalkn, sedangkn kita sendiri x pernah adil pd DIA..



SYUKUR PADA MU YA ALLAH..


kata acoi,
syarul selalu gitu..

2 comments: