Wednesday, November 18, 2009

ku sangka panas hingga ke petang, rupa nya panas hingga ke malam..

smlm dr tgh ari smpi ke ptg aku d kampus, study le sket utk paper strsnye..
dlm jam 6pm aku chow balik psl nk ke pasar mlm nk mbeli brg2 dapur serba sedikit.. aku g sorg, bini x ikut psl x sehat.. amik ni sket, amik tu sket trus chow, x smpi sengah jam settle.. tp klu ngan bini aku sejam x selesai lg ni.. yela, mmg pompuan dah mmg dijadikn cenggitu sifatnye..

jam 12am..
ring..ringring.. ring..( tepon aku bunyi )
shahril kadir? br aku teringat smlm lepas dok layan mamat gitar tu, aku ada bg tau shahril, g karaoke pun best gak ni ril.. dia ni always on je.. so aku pun ok la esok mlm cun gak, dia kata ok jadi.

aku angkat2 je tepon trus dia tanya: ha amacam? jadi ke? lepas dah borak2 sket aku ckp bg aku 10 minit ( sesi mmujuk bini ) hahaha.. bkn takut bini ye bang, aku ni sbnrnye pencinta keamanan.. ( ayat cover x bleh blah..)

tp bini aku sbnrnye x kisah sgt pun, yg aku takutkn, dlm keadaan dia skrg ni mmg emosi kurang stabil, aku ckp ttinggi suara sket pun bleh buat dia nangis skrg ni.. huhuhu.. tu yg x tahan tu..
lepas ayat2 sket, dia pun ok.. ( tq sayang )

aku singgah jap kedai mamak depan umah, tengok sapa aku nk kaut bwk skali, skali aku tengok shuib x wtpe..
aku: bro ada apa bikin?
shuib: xdak apa..
aku: jom ikut aku?
shuib: bleh2..

kitorg trus ke red box ky The Curve..
smpi je skali tutup plak..
tanpa blengah lg kitg pun trus kn gak niat nk ke karaoke, kita ke sunway pyramid kata shahril.. smpi je kat sana dah jam 1.30am.. bleh le menyumbang dlm sejam sengah..
tekujat aku dgr suara shahril ni beb.. klu bab tarik2 ni mmg bg kat dia le.. x pecah tu.. shuib pun x kurang hebat, mmg bjaya mnyumbangkn bbrapa lagu.. aku lupa nk bg tau, shuib ni lah sbnrnya tuan punya kedai mamak depan umah aku tu.. sorg anak muda yg bwawasan, umur dia br 27 je...


shuib dgn tenang menyumbangkn lagu..


org lama.. shahril kadir..

slalunye klu nk dekat2 exam ni aku mmg kira wajib le ke karaoke utk merehatkn pala otak aku nie, tp sbbkn sem ni aku byk agenda so tpaksa d tangguhkn.. dah kebetolan plak ada kaki, trus jadi le..

kitorg selasai dlm jam 3am, trus cargas ke ke mamak ngan tauke2 dia skali..
skali tu ada sesi temuramah plak dr shahril kadir.. shahril ni sbnrnya bekas editor salah sebuah akhbar tkemuka kt malaysia ni.. dan skrg ni dia merupakn salah sorg org kuat di JPM. tp aku salute kt dia psl dr pandangan aku sejak dr kenal dia ni, aku rasa setiap apa yg dia buat bkn d sbbkn oleh duit. yela, aku rasa klu org yg pikir psl duit dpt plak dok kt tempat dia ni, sure pikir cemana nk cari duit mudah je. dia ni mmg sempoi dan x sombong tu yg penting.

lepas aku dah di interbiu oleh si shahril, kira2 kul 4.30 kitorg pun balik..
dlm jam 7am cenggitu shahril sms aku, dia ckp dia ada wt entry psl aku kat blog dia..
perghh.. mmg touching beb..
Kepada Shahril Kadir: Aku & Wife xtau nk bg tau cemana, terharu bro.. tq byk2..
sesapa nk baca blog beliau: www.syahrilkadir.wordpress.com
hari ni aku kena terus lalu perjuangan yg masih belom selesai..

Acoi kata: Esok ada paper syarul.. Study!!!

salam...

No comments:

Post a Comment